Ekonomi

Avrasya Tüneli’nden 100 milyonuncu araç geçti

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Avrasya Tüneli’nin 6 yılda ülke ekonomisine 1,2 milyar dolar katkı sağladığını ve bu dönemdeki yatırım maliyetini karşıladığını belirterek, “Bugün itibariyle bugünden itibaren sizlerle paylaşmanın gururunu ve mutluluğunu yaşıyoruz. Tam 100 milyon aracın tüneli kullandığı bilgisi.” söz konusu.

Avrasya Tüneli’nden geçen 100 milyonuncu araç nedeniyle tünel denetim merkezinde açıklamalarda bulunan Karaismailoğlu, İstanbul Boğazı’nın iki yakasını denizin altından birbirine bağlama tutkusunun 1860 yılında Sultan Abdülmecit’in proje hazırlatmasıyla başladığını hatırlattı.

O günden sonra hayal olarak görülen bu projenin Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın öncülüğünde gerçeğe dönüştüğünü, Marmaray ve Avrasya Tüneli ile iki kıtanın birbirine bağlandığını ifade eden Karaismailoğlu, her iki eserin de tarihteki yerini aldığını söyledi. ulaşım alanında dünyanın en önemli ve başarılı mühendislik projeleri arasında yer almaktadır. .

Karaismailoğlu, “Avrasya Tüneli’nin dünyanın en başarılı mühendislik projelerinden biri olduğunun altını bir kez daha çizmek isterim. Büyük ve güçlü bir Türkiye’nin eseridir.” söz konusu.

İki kıta arasındaki yolculuğu 5 dakikaya indirdi.

Adil Karaismailoğlu, Avrasya Tüneli hakkında bilgi verirken, 26 Şubat 2011’de temeli atılan projenin 20 Aralık 2016’da hizmete açıldığını hatırlattı.

Tünelin sağladığı kolaylıklara değinen Karaismailoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:

Hizmete açıldığı ilk günden bu yana uluslararası saygın kuruluşlardan sayısız ödül alan Avrasya Tüneli ile İstanbul, doğal güzelliklerini ve siluetini etkilemeyen, ekolojik istikrarı gözeten, çevre dostu bir ulaşım altyapısına kavuşmuştur. deniz yaşamına zarar vererek, İstanbul’un güney aksında ulaşım mesafesini yaklaşık 10 kilometreye çıkarıyor.Asya ve Avrupa yakaları arasındaki yolculuğu 5 dakikaya indiriyor.Her gün onbinlerce İstanbullu bir kıtadan diğerine taşınıyor.Bazıları çevreler bu projeyi imkansız bir hayal olarak gördüler.Dahası bu projenin tek kuruşluk bir kamu kaynağı kullanılmadan bu projenin tamamlanacağına kimse inanmadı.Onlar planlamadan hizmetten anlamadılar.biz aslında biliyorduk ama şaşırdık. milletimize sunulan hizmete çok düşmanca.”

“Kuru gürültüyle gerçeklerin üzerini örtemeyecekler”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, Avrasya Tüneli’nin yap-işlet-devret (YİD) projelerinin en önemli ve güzel örneklerinden biri olarak tarihteki yerini aldığını belirtti.

Ülke hazinesine ve ülke altyapısına en değerli katkıları sağlayan YİD projelerinin faydalarına dikkat çeken Karaismailoğlu, şu değerlendirmelerde bulundu:

“Gürültüleriyle milletimizin kafasını karıştırmaya çalışsalar da bu gerçeklerin üzerini örtemeyecekler. Muhalefet partileri nedense bu YİD projelerini anlayamadılar. Bu projeleri yapım maliyetine göre hesaplamada bir eksiklikleri var. Sadece inşaat maliyeti ile toplam yatırım maliyetini pahalı hale getirmek gerçekçi bir yaklaşım değildir.Üretim, işletme, her türlü bakım, onarım, finansman ve maliyet işletme süresince hesaplanmaktadır.Ayrıca bu projeler, işletme süresi sonunda tüm bakımları yapıldıktan sonra kamuya devredilecektir.”

Karaismailoğlu, kamu-özel ortaklığı (KÖİ) modeliyle yapılan yatırımlarda 2024 yılında elde edilecek gelir ile giderlerin dengeleneceğini, 2025 yılında ise gelirlerin ödemeleri aşacağını söyledi.

“6 yılda kendini amorti etti”

Adil Karaismailoğlu, Avrasya Tüneli’ni kullanan araçların yüzde 93’ünün otomobil, yüzde 6’sının minibüs ve yüzde 1’inin motosiklet olduğunu belirterek, 1 Mayıs prestijiyle motosikletlerin kullanımına izin verilen tünelden 256 bin 264 motosikletin geçtiğini bildirdi. , 2022.

Karaismailoğlu, Avrasya Tüneli’nin zaman, yakıt, emisyon azaltımı ve kaza maliyeti gibi faktörlerin etkisiyle günlük çift yönlü yolculuklarda kullanıcıya ortalama 196 TL fayda sağladığını belirtti.

“Yalnızca 2022 yılında 33 milyon saat zaman tasarrufu, 38 bin ton yakıt tasarrufu, 19 bin ton emisyon azaltımı ve 79 milyon araç-km kaza maliyeti tasarrufu sonucunda 6 yılda ülke ekonomisine toplam katkısı yüzde 100 oldu. 1,2 milyar dolara ulaştı.Böylece Avrasya Tüneli, ülke ekonomisine sağladığı katkı ile yatırım maliyetini 6 yılda karşıladı.

Ocak ayının ikinci yarısında garantili araç sayısı aşıldı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, 22 Aralık’ta tünelin ulaştığı günlük maksimum birim araç sayısının 74 bin 210 olduğunu belirterek, “Ocak ayının ikinci yarısında hafta içi ortalama trafik 71 binin üzerine çıkarak, günlük minimum trafik garantisi.” dedi.

Avrasya Tüneli’nin ulaşımda sağladığı zaman avantajlarına da değinen Karaismailoğlu, şu değerlendirmelerde bulundu:

“Tünelde arıza ve kaza yaşayan bireylere yapılan memnuniyet anketinde, 2022 yılında sürücülerin verilen hizmetten memnuniyet oranı ortalama yüzde 99,5 oldu. Ayrıca tünel işletmeciliğinde tüketilen elektriğin tamamı yenilenebilir kaynaklardan karşılandı. karbon nötr proje olma hedefi, iş faaliyetlerinde karbon ayak izinin dengelenmesiyle sağlandı.”

Karaismailoğlu, bugün itibariyle tam 100 milyon aracın Avrasya Tüneli’ni kullandığını ve haklı gurur ve mutluluklarını paylaştıklarını belirterek, “Dünyanın en değerli mühendislik projelerinden biri olan Avrasya Tüneli İstanbul’a, yolculuğu kısaltan ve 6 yıl boyunca vatandaşlarımızın seyahat sürelerini, güvenlik ve konforlarını arttırarak, daha uzun yıllar ülkemize hizmet etmeye devam edecektir.” söz konusu.

Bakan Karaismailoğlu’ndan 100 milyonuncu aracın sürücüsüne çiçek ve hediyeler

Açıklamanın ardından Bakan Karaismailoğlu ve beraberindekiler, Anadolu Yakası’nda Avrasya Tüneli girişinde 100 milyonuncu aracın geçmesini bekledi.

Tünelden geçen 100 milyonuncu araç polis ekipleri tarafından durduruldu. Karaismailoğlu, araç sürücüsü ile bir süre sohbet ederek kendisine çiçek ve ikramlarda bulundu.

Ardından gazetecilere açıklamalarda bulunan Karaismailoğlu, Avrasya Tüneli’nin kullanıcıların hayatına büyük katkı sağladığını belirterek, yapım maliyetini 6 yılda karşıladığını söyledi.

Karaismailoğlu, “Bu, Türkiye’nin mühendislik alanında geldiği noktayı gösteren çok değerli bir iş. Burası ülkemize onlarca yıl hizmet edecek ve İstanbul trafiğine can vermeye devam edecek.” dedi.

Aracın sürücüsü Sercan İnal, tüneli açıldığından beri kullandıklarını belirtti. söz konusu.

Öte yandan Bakan Karaismailoğlu’nun araç sürücüsü Sercan İnal’a tüneli bir ay ücretsiz kullanma teklifinde bulunduğu bildirildi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu